Sąd Okręgowy Warszawa-Praga w Warszawie w dniu 4 stycznia 2019 r. wydał przełomowy dla działalności telemarketingowej wyrok (sygn. akt IV Ca 1873/16), w którym podzielił interpretację Sądu Rejonowego w przedmiotowej sprawie i przesądził, że zgodnie z art. 172 ust. 1 ustawy Prawo telekomunikacyjne nie jest zabronione wykonywanie połączeń na losowo wybrane numery abonentów bez ich uprzedniej zgody w celu odebrania od nich zgody na przedstawienie oferty marketingowej. Wyrok jest prawomocny.
Według Sądu Rejonowego pozwanej spółce, która prowadziła kontakt telefoniczny z abonentami, nie można zarzucić naruszenia art. 172 ust. 1 Prawa telekomunikacyjnego, zgodnie z którym zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę. W pisemnym uzasadnieniu wyroku Sąd przyznał, że kluczowe jest odróżnienie pojęcia marketingu bezpośredniego od innych form marketingu.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną publikacją!
Interesują Cię najnowsze zmiany w prawie? Chcesz być na bieżąco? Dołącz do grona subskrybentów naszego LEGAL FLASH’A! Wypełnij formularz.