Nowe zasady profilowania w działalności zakładów ubezpieczeń

Ubezpieczenia Strzałka
Legal Flash, 05 stycznia 2018

Profilowanie często jest częścią procesu oceny ryzyka w zakładzie ubezpieczeń. Może być dokonywane zarówno przez osobę w zakresie zleconych jej obowiązków, jak i w sposób całkowicie zautomatyzowany. Praktyką jest, że potencjalni klienci zakładów ubezpieczeń nie mają świadomości, że są poddani profilowaniu albo w jakim zakresie taki proces wypływa na podejmowane przez zakłady ubezpieczeń w stosunku do nich decyzje dotyczące np. zakresu oferowanego ubezpieczenia czy wysokości składki.

Profilowanie w działalności ubezpieczeniowej jest także wykorzystywane w całkowicie usprawiedliwionych celach np. wykrywania i zapobiegania przestępczości ubezpieczeniowej, działań na szkodę zakładu ubezpieczeń itd. Problematyczne jest, gdy całkowicie zautomatyzowane kategoryzowanie klientów odbywa się w sposób niejawny i jednocześnie prowadzi do ich dyskryminacji. Nie ma wówczas żadnej możliwości uwzględnienia np. indywidualnej sytuacji życiowej klienta, a zestawienie kilku danych może prowadzić do nieuzasadnionego przypisania takiej osobie cech, których w istocie nie posiada.

Zachęcamy do zapoznania się z pełną publikacją.


Chciałbyś dołączyć do grona subskrybentów LEGAL FLASH’A! Napisz do nas ►  kancelaria@cztr.pl

Telefon Telefon Telefon Telefon

Interesują Cię najnowsze zmiany w prawie?

Dołącz do grona subskrybentów LEGAL FLASH Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI

LEGAL FLASH to bezpłatne źródło informacji nt. bieżących zmian w prawie, mogących mieć realny wpływ na Państwa biznes, które omawiają i komentują prawnicy z Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI.
Nie spamujemy, a informujemy!