Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów 13 września br. wydał kolejną decyzję o nałożeniu kary pieniężnej na przedsiębiorcę, który w swojej praktyce wykonywał połączenia telefoniczne do konsumentów dla celów marketingu bezpośredniego pomimo niedysponowania uprzednią zgodą tych osób na ww. działania. Organ kontroli uznał taką działalność za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów.
Ukarana firma Arstele zajmuje się organizacją akcji marketingowych. Takie usługi wykonywała m.in. dla spółki VGET POLSKA, ukaranej już wcześniej przez UOKiK za nieuczciwe praktyki podczas pokazów handlowych urządzeń mających służyć zdrowiu. W ramach współpracy ukarany przedsiębiorca wykonywał akcje telemarketingowe z wykorzystaniem połączeń głosowych w celu zaproszenia osób na „Akademię Zdrowia”. Jak wynika z wyjaśnień przedsiębiorcy, telefony były wykonywane na losowo wybrany ciąg cyfr. Zgodnie z ustaleniami UOKiK Arstele nie posiadała jednak uprzedniej zgody konsumentów na taki kontakt, co stanowiło główny zarzut i podstawę nałożenia kary na przedsiębiorcę.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną publikacją!
Interesują Cię najnowsze zmiany w prawie? Chcesz być na bieżąco? Dołącz do grona subskrybentów naszego LEGAL FLASH’A! Wypełnij formularz.