Elektronizacja zamówień publicznych wciąż budzi dużo emocji i wprowadza niepewność. Jedną z najbardziej kluczowych kwestii omawianych w ostatnim czasie przez przetargowych ekspertów była forma dokumentów, w jakiej można je składać w postępowaniach, aby zostały uznane za ważne i prawidłowe. Od początku tego roku, od kiedy zaczęły pojawiać się pierwsze wyroki Krajowej Izby Odwoławczej dotyczące elektronicznej formy dokumentów, wątpliwości było coraz więcej. Najpierw Izba orzekała, że skan papierowych dokumentów to tylko cyfrowa kopia oferty i takie oferty były odrzucane. Z drugiej strony od początku marca KIO wydała też odmienne wyroki, z których wynikało, że podpisana papierowa oferta jest ważna dopiero wtedy, gdy plik PDF zostanie podpisany podpisem elektronicznym. Wydaje się, że ta linia orzecznicza zaczęła przeważać, ale niezbędne okazało się sformułowanie przez Urząd Zamówień Publicznych jasnego stanowiska, uwzględniającego też opinię Ministerstwa Cyfryzacji. Taką opinię Urząd opublikował w ubiegły piątek.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną publikacją!
Interesują Cię najnowsze zmiany w prawie? Chcesz być na bieżąco? Dołącz do grona subskrybentów naszego LEGAL FLASH’A! Wypełnij formularz.