Od dnia 1 października 2018 r. multi-agenci będą mieli nie lada orzech do zgryzienia. Poza licznymi nowymi obowiązkami w procesie sprzedaży ubezpieczeń, ustawodawca dodał jeszcze jeden, całkowicie nowy dla agentów wymóg. Chodzi o obowiązek rozpatrywania reklamacji klientów multi-agenta.
Aby nie było łatwo, rozpatrywanie reklamacji klientów przez multi-agentów będzie podlegało reżimom dwóch ustaw – ustawy o dystrybucji ubezpieczeń i ustawy o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i o Rzeczniku Finansowym.
Pierwsza ustawa wprowadza obowiązek rozpatrywania przez multi-agentów reklamacji składanych przez klientów będących osobą prawną lub spółką nieposiadającą osobowości prawnej, natomiast druga ustawa – klienta będącego osobą fizyczną. Kim są owi klienci? Obie ustawy definiują te pojęcia, ale, jak to z definicjami ustawowymi bywa, są nieostre i niejednoznaczne.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną publikacją!
Chciałbyś dołączyć do grona subskrybentów LEGAL FLASH’A! Napisz do nas ► kancelaria@cztr.pl