Od 1 stycznia 2019 r., wejdą w życie długo oczekiwane zmiany dotyczące przechowywania dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników (dokumentacji pracowniczej).
Dotychczas pracodawcy zobowiązani byli przechowywać dokumentację pracowniczą bezwzględnie przez okres 50 lat. Na mocy ustawy z 10 stycznia 2018 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją, okres ten zostanie skrócony co do zasady do 10 lat.
Nowe rozwiązanie nie dotyczy akt pracowniczych osób zatrudnionych przed 1 stycznia 1999 r. W takim wypadku wszelkie akta będą musiały być przechowywane w niezmienionej, tradycyjnej – papierowej formie przez 50 lat.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną publikacją!
Chciałbyś dołączyć do grona subskrybentów LEGAL FLASH’A! Napisz do nas ► kancelaria@cztr.pl