Jednym z głównych celów ostatniej nowelizacji Prawa zamówień publicznych było wprowadzenie obowiązkowej komunikacji elektronicznej między wykonawcą i zamawiającym. Pełna elektronizacja komunikacji, tj. obejmująca wszystkich zamawiających, nastąpi w odniesieniu do postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszczynanych od 18 października 2018 r. (centralny zamawiający będzie musiał zapewnić elektroniczną komunikację z wykonawcami w postępowaniach wszczynanych od 18 kwietnia 2017 r.) Sam JEDZ w formie elektronicznej u wszystkich zamawiających będzie składany obowiązkowo w postępowaniach wszczętych od 18 kwietnia 2018 r.
W celu wdrożenia nowych rozwiązań Urząd Zamówień Publicznych przygotował obecnie projekt rozporządzenia w sprawie użycia środków komunikacji elektronicznej w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz udostępniania i przechowywania dokumentów elektronicznych. Rozporządzenie zakłada, że korespondencja pomiędzy zamawiającym a wykonawcami przekazywana przy użyciu środków komunikacji elektronicznej będzie odbywała się za pośrednictwem systemu teleinformatycznego, poczty elektronicznej lub faksu, z jednoczesnym zaznaczeniem, że wykonawcy składają oferty, wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu oraz wszelkie oświadczenia i inne dokumenty, dla których istnieje wymóg podpisania kwalifikowanym podpisem elektronicznym, za pośrednictwem systemu teleinformatycznego.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną publikacją!