Projektowana zmiana ustawy o reklamacjach wynika z konieczności implementacji do krajowego porządku prawnego przepisów art. 14 Dyrektywy w sprawie dystrybucji ubezpieczeń (IDD), zgodnie z którym państwa członkowskie zapewniają, aby ustanowiono procedury umożliwiające klientom i innym zainteresowanym stronom, w szczególności organizacjom konsumenckim, składanie skarg dotyczących dystrybutorów ubezpieczeń i reasekuracji, a skarżący otrzymywali odpowiedź we wszystkich przypadkach. Z kolei w przepisie art. 15 IDD wymaga, by państwa członkowskie zapewniły ustanowienie odpowiednich i skutecznych, bezstronnych i niezależnych pozasądowych procedur reklamacyjnych i odszkodowawczych, w celu rozstrzygania sporów pomiędzy klientami a dystrybutorami ubezpieczeń dotyczących praw wynikających z IDD. Przy czym w obu przypadkach możliwe jest wykorzystanie już istniejących krajowych instytucji.
Zachęcamy do zapoznania się z pełną publikacją!