MENU

‹ Aktualności

Po 60 dniach reklamacja uznana na korzyść klienta? Jednak nie.
29.06.2015

Przepis, który za uznaną i rozpatrzoną na korzyść klienta uznaje reklamację, na którą instytucja finansowa nie odpowiedziała w ciągu 60 dni jednak nie znajdzie się w nowej ustawie o rozpatrywaniu reklamacji przez podmioty rynku finansowego i rzeczniku finansowym. Dlaczego? Politycy i urzędnicy uważają, że konsument mógłby nadużywać takiego uprawnienia i wnosić reklamacje niezasadne, a następnie, w przypadku braku odpowiedzi, dochodzić nieuprawnionych roszczeń od instytucji. 

KNF proponuje inne rozwiązanie. Byłaby możliwość nakładania kar na przedsiębiorców, którzy zbyt wolno rozpatrują reklamacje. Ten pomysł spodobał się tez posłom i resortowi finansów. 

Zmiany czekają instytucję rzecznika ubezpieczonych – jego uprawnienia i obowiązki zostaną rozszerzone - przekształci się on w rzecznika finansowego. Ma to się stać na początku przyszłego roku. Rzecznik ubezpieczonych uważa, że wspieranie zarówno klientów banków jak i instytucji finansowych przez jeden urząd się nie uda, gdyż działy te są zbyt różne i odrębne. Przeciwny takiemu rozwiązaniu jest też UOKiK, który uważa, że rozczłonkowanie systemu ochrony konsumenta tylko pogorszy los klientów. Prace nad ustawą wciąż trwają. 

Obserwuj nas na LinkedIn
lub zobacz pozostałe aktualności ›
Obserwuj nas na LinkedIn
X
Link do PDF zostanie wysłany na podany adres email po wypełnieniu formularza: