MENU

‹ Aktualności

Nie trzeba zwracać zakupionego towaru osobiście
10.06.2015

Konsument, który zakupił produkt poza lokalem przedsiębiorstwa a następnie chce odstępić od umowy, ma do tego prawo w terminie 14 dni od daty dostarczenia mu produktu. Odstąpienie od umowy jest skuteczne, jeśli odesłanie towaru nastąpi przed upłynięciem tego terminu, towar zaś będzie w stanie nienaruszonym. Konsument może też być zobowiązany do poniesienia kosztów zwrotu towaru. Nie można jednak zmuszać klienta do zwrotu towaru osobiście lub nawet za pośrednictwem firmy kurierskiej, choć takie zapisy mozna znaleźć w regulaminach wielu sklepów internetowych.

Określanie sposobu zwrotu towaru ogranicza prawa konsumentów. Jeśli zapisy w konkretnym regulaminie są mniej korzystne dla konsumenta niż przepisy ustawy, to moc obowiązującą ma ustawa. Zastosowanie wyżej wymienionych klazul jest nieuczciwą praktyką rynkową. 

Obserwuj nas na LinkedIn
lub zobacz pozostałe aktualności ›
Obserwuj nas na LinkedIn
X
Link do PDF zostanie wysłany na podany adres email po wypełnieniu formularza: